lørdag den 3. august 2019

So far so good

Bannerne gav en ganske god stemning. Ballonerne var af latex, og ligger nu i vores kompostbeholder, da de skulle nedbrydes i løbet af et halvt år.
Herligt.
Det blev til langt mere end en time i dag, hvilket jeg ikke havde troet, hverken da jeg stod op, eller da vi spiste aftensmad.

Dagens kreative udfoldelser har været på symaskinen, ved at sy de små trekanter, der skal udgøre vimplerne i mine bannere.

Da vi holdt vores fest, havde jeg syet 4 bannere af 2 meter. og det var så hyggeligt, at jeg har besluttet mig for at lave flere.

Jeg er en af "klimatosserne" og alt stoffet er restestof. Jeg er så heldig, at visse familiemedlemmer og venner, kommer og dumper deres rester hos mig. Ofte er det stoffer jeg ikke lige ved hvad jeg skal få ud af, og så kan de jo blive til bannere :)

Det betyder også at det ikke er økologisk bomuld, hamp eller bambus, men derimod genbrugte materialer, der ellers var røget videre i systemet, og måske endda til småt brandbart.
Det vil jeg gerne hjælpe til med at undgå.

Der vil dog ikke blive brugt tøj, med mindre det virkelig er gået i stykker, for det giver vi videre. Det ødelagte tøj er jeg også begyndt at samle, så hvem der nu end samler ind, for at genanvende fibrene, kan få lov at få det.

Dagens værk er ikke meget at se på, men har været både hyggeligt og givende.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar